Cvičení podle Petra Hubáčka

Trenér atletického oddílu a šéftrenér atletiky na novoměstském sportovním gymnáziu Petr Hubáček tento týden připravil pro Městské lázně netradiční kondiční cvičení, které lze praktikovat nejen v době koronaviru, ale kdykoli, zejména za špatného počasí.. Zacvičte si i vy!

Dnešní cvičení je motivováno cviky, které se používají napříč atletickými disciplínami. Najdete zde keňské běžecké poskakování s koordinačními prvky rukou, sprinterské dynamické skotačení, diskařské a oštěpařské cviky zaměřené na vršek těla, které i stabilizují břišní svaly a další… Sestava je ryze autorská, není dovoleno ji dále kopírovat a využívat bez autorova souhlasu.

K cvičení potřebujete jen trochu prostoru, podložku a pet lahev. – v našem případě posloužila – ale sáhnout můžete i po knize, nebo jiném závaží… Podle vyspělosti si ale můžete zacvičit bez pet lahve, s pet lahví naplněnou či poloprázdnou, podle kondice tolik vody, kolik zvládnete, nebo to můžete zkusit s oblíbenou knížkou, činkou, apod. Každý cvik cvičte podle pocitů – každý se zadýchává jindy. Před začátkem další série si počkejte, až vám tep spadne pod 120 tepů za minutu.

Celé cvičení je komplexní. Uvolňuje a posiluje ramena, aktivuje břišní svaly, zlepšuje neuromuskulární koordinaci.

Nejtěžší prvek – z kolíbky do stoje – lze provozovat dle vyspělosti cvičence a samozřejmě jej lze vynechat.

Obden 20 – 30min cvičení a mezitím dlouhé procházky či 30 – 50min stupňovaného běhu v členitém terénu a fyzička bude stoupat k výšinám!

Po cvičení před spánkem si kompenzačně zacvičte sestavu z jógy Khatu pranam – určitě najdete na internetu… A buďte zdraví a fit!

Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *